Започнали преди десетина години като графити артисти с уникален, запомнящ се почерк, днес различните творения на Томас Грансойер и Томислав Топич, обединени в „Quintessenz“, могат да се срещнат в цяла Европа.
Двамата изучават приложни науки и изкуства в Хилдесхайм. Признават, че в началото им е било трудно да съвместяват своите егоцентрични подходи, но времето ги е укротило и научило да работят заедно.
Фокусирайки се върху „битката на цветовете”, германските художници преобразуват пространства, променящи се от ъгъла, от който се гледат, от силата на вятъра и интензивността на светлината. И докато зрителят се възхищава на менящите се цветни картини, за двамата автори от „Quintessenz“ е по-ценна концептуалната фаза и седмиците експерименти, които те извършват „зад кулисите”.
Използвайки за своите „платна” изоставени фабрики и порутени сгради, инсталациите на „Quintessenz“ взаимодействат със средата. Авангардните артисти насочват зрителя към преплитащи се реалност и илюзия, без да използват проекции или изкуствена светлина. Всяка творба е предназначена да бъде показана само на едно място за определено време. Всяка динамична картина не представлява нищо друго освен себе си – съвкупност от цветове, които взаимодействат със зрителя.
Barolo, Knotenpunkt exhibition, Hamburg, Germany, 2015 COLORMAZЕ, Berlin, Germany, 2017
Alltonal, Stamp Festival, Hamburg, Gemrany, 2016 Behind The Court, Streetmeet festival , Wrzburg, Germany, 2015
ПРОЧЕТЕТЕ СЪЩО: ИГРА НА ЦВЕТОВЕ НА БАСКЕТБОЛНИЯ ТЕРЕН
АВТОР:
Бистра Шишкова
Инж. Бистра Шишкова завършва специалностите „Механична технология на дървесината“ и „Интериорен дизайн“ в Лесотехническия университет. Учила е „Екология“ в Техническия университет в Будапеща. Десет години се занимава с проектиране на мебели. От 1999 г. е издател и главен редактор на сп. „ДМТ – дизайн, материали, технологии“ и от 2005 г. е издател на сп. „МД мебелен дизайн“.
Източник: СПИСАНИЕ МД